English Version

Inköpsassistent genom Rubino Rekrytering

Inköpsassistent är en roll inom ett företag där som rapporterar till en Inköpschef och arbetar med att säkerställa att sortiment, aktivitet och information vårdas i systemen enligt gällande tidsplaner. Inköpsassistenterna arbetar operativt i en servicefunktion där de är behjälpliga med uppdatering, registrering och utskick av inköpsavtal till leverantörer.

Inköpsassistenter sköter kommunikationen med leverantörerna och tar fram underlag samt assisterar vid upphandling, förhandling och uppföljning. I rollen kan även strategiskt arbete ingå där de har ansvaret för att lägga prognoser, beräkna omsättningshastigheter samt ha en överblick över flödet.

Inköpsassistent jobb – Rekrytering av inköpsassistenter till företag i hela Sverige

Genom flera års erfarenhet har vi på Rubino Rekrytering säkerställt vad som utmärker en bra inköpsassistent. Det betyder att vi snabbt kan erbjuda företag rätt person för jobbet.

Samtliga inköpsassistenter vi rekryterar är professionella, strukturerade och drivna som person. De har tidigare erfarenheter inom inköp eller orderadministration, alternativt en högskoleutbildning inom inköp eller liknande.

De har även erfarenheter och goda kunskaper av Excel, SAP och engelska språkkunskaper.

Övriga ansvarsområden kan vara att:

  • Arbeta operationellt i inköpsprocessen mot budget
  • Stötta inköparna i inköpsfrågor
  • Samarbeta med produktchefer
  • Upprätthålla leverantörskontakt
  • Hantera och säkerställa produkt och artikeladministration
  • Ansvara för digital arkivering och registrering
  • Medverka vid löpande effektivisering av operativa processer
  • Bidra med allt övrigt inom administration

Inköpsassistent lön – Rubino erbjuder rätt förutsättningar för både anställd som arbetsgivare

Det kan vara problematiskt för båda parter att sätta rätt löneanspråk. Vi hjälper er i processen att den anställde får en marknadsmässig lön och arbetsgivaren kan sätta rätt krav med vår erfarenhet som grund från liknande rekryteringar.

Rubino Rekrytering ställer alltid upp för er i behov av en Inköpsassistent. Vi rekryterar även övrig personal på alla nivåer inom sälj, marknad och ekonomi som efterfrågas.

Idag har Rubino sitt huvudkontor i Stockholm och finns även i Göteborg och Malmö.

Välkommen till Rubino Rekrytering! Vi är bäst på säljrekrytering i Sverige och vi hjälper er att hitta rätt Inköpsassistent.

Harry Rubino –
din personliga rekryterare

Funderar du på vad en bemannings- eller rekryteringslösning via oss skulle kosta?

Kontaktuppgifter:
+46 (0)8-411 60 80
harry@rubino.se

KONTAKTA MIG

»Rubino Rekrytering har varit vår partner sedan 2003. De har alltid levererat med stor kvalité och har därför fått vårt förtroende också avseende andra typer av tjänster – utöver de inom sälj och marknad.«

KENT MATTSSON, VD, SEAB

Ska ditt företag också växa? Kontakta oss.

VI RINGER DIG INOM 2 H.