English Version

Marknadsanalytiker – analys med ansvar

Marknadsanalytiker är en viktig roll inom ett företag då dina analyser kommer ligga till grund för såväl operativa som strategiska beslut. Stor vikt läggs på marknadsanalytikers förmåga att omvandla komplex statistisk data till konkreta insikter. I rollen innebär det även att ta hand om många interna kontakter samt att ha förmågan att bygga nätverk med relevanta externa partners.

Marknadsanalytiker lön, ansvarsområden och arbetsuppgifter

För rätt person kan en unik och spännande tjänst erbjudas med en bra lön. Lönen kan variera kraftigt beroende på efterfrågan, utbildningsnivå och yrkeserfarenhet.

Marknadsanalytikers arbetsuppgifter kan innebära att du:

  • Analyserar marknaden, målgrupper, behov och kundnöjdhet
  • Identifierar potential för ökat och förändrat köpbehov
  • Rekommenderar produkt- och/eller tjänstförändringar
  • Tar fram prognoser och effektuträkningsmodeller
  • Har nära samarbete med marknadsförare och affärsutvecklare

Det kan vara problematiskt för bägge parter att sätta rätt löneanspråk. Med hjälp av vår grund från liknande rekryteringar hjälper vi er i processen.Vi ser till att den anställde får en marknadsmässig lön och att arbetsgivaren kan sätta rätt krav.

Marknadsanalytiker utbildning, erfarenhet och meriter

För att lyckas i rollen som marknadanalytiker är det viktigt att du har utbildning och erfarenheter från ekonomi, statistik, logistik eller annat analysarbete; där du

  • har utbildning inom marknadsföring och/eller företagsekonomi
  • har relevant arbetslivserfarenhet inom marknadsföring, kommunikation eller media
  • behärskar svenska och engelska skriftligt och muntligt
  • har mycket goda erfarenheter i MS Office
  • har kunskap i Google Analytics, Tableau och PSS

Marknadsanalytiskt ansvar är en förmåga och rätt analytiker är inte alltid lätt att hitta i marknadsrekryteringen

För att trivas i rollen som marknadsanalytiker är alla våra kandidater analytiska, nyfikna, kreativa, lösningsorienterade och strukturerade. De är lagspelare och är vana att hantera stora mängder data och behärskar relevanta analysverktyg. Vidare är de positiva, professionella, engagerada, kommunikativa och trivs att arbeta både med detaljer samt med ett helhetsperspektiv.

Som marknadsanalytiker via Rubino Rekrytering förväntas alla analytiker ha förmågan att arbeta både operativt och strategiskt. Som analytiker har de vanan att identifiera nya affärsmöjligheter och erbjudanden i nära samarbeten med ditt företags affärsområden.

Välkommen till Rubino, vi finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Rubino Rekrytering finns alltid där för företag som behöver hitta rätt person i sin rekrytering av en Marknadsanalytiker.

Harry Rubino –
din personliga rekryterare

Funderar du på vad en bemannings- eller rekryteringslösning via oss skulle kosta?

Kontaktuppgifter:
+46 (0)8-411 60 80
harry@rubino.se

KONTAKTA MIG

»Rubino Rekrytering har varit vår partner sedan 2003. De har alltid levererat med stor kvalité och har därför fått vårt förtroende också avseende andra typer av tjänster – utöver de inom sälj och marknad.«

KENT MATTSSON, VD, SEAB

Ska ditt företag också växa? Kontakta oss.

VI RINGER DIG INOM 2 H.