Process för Interim Rekrytering

Vi har vi lång erfarenhet av Interim Rekrytering. Varje uppdrag är unikt, men vi har en beprövad process oavsett uppdrag, där vi noggrant analyserar din verksamhet, dina utmaningar och behov.

Behovsanalys

Interimslösningar används ofta vid plötsliga vakanser, förändringsprocesser eller vid projekt med specifika kompetenskrav. Det första steget är att definiera behovet: Vilken roll behöver fyllas? Vilka kompetenser och erfarenheter krävs? Hur lång tid gäller uppdraget?

Sökning och urval av kandidater

Till skillnad från traditionell rekrytering fokuserar interimstillsättningar på ett existerande nätverk av erfarna och tillgängliga interimschefer och specialister. Genom en grundlig behovsanalys och ett etablerat nätverk och gedigen erfarenhet av search utanför det existerande nätverket kan vi snabbt matcha rätt kandidat med rätt uppdrag. Vi använder oss av djupintervjuer, arbetspsykologiska tester, case och referenstagning för att säkerställa rätt match. Vi kan också genomföra utökade bakgrundskontroller.

Presentation och matchning

Vi presenterar noggrant utvalda kandidater som matchar företagets behov och förväntningar. Det sker ofta inom kort tid, ibland så snabbt som inom några dagar. Du får möjlighet att träffa kandidater och välja den som bäst passar verksamhetens mål och kultur och uppdrag.

Snabb start och effektiv onboarding

När kandidaten är vald säkerställs en smidig start. Att tydliggöra förväntningar och säkerställa en smidig onboarding så att interimschefen kan börja leverera resultat från dag ett. Vi kan även stötta med onboardning och coachning.

Uppföljning och avslut

Under uppdragets gång följer vi upp för att säkerställa att förväntningarna uppfylls.