En process som fungerar

En lyckad rekrytering består av lika delar erfarenhet, räckvidd och hårt arbete. Vi har en beprövad process som hjälp oss genom 1.021 lyckade rekryteringar.

1. Behovsanalys / kravprofil för rekrytering

Vilka är ni och vem är det ni söker? För att komma igång snabbt är vi pålästa och förberedda när vi träffas för första gången. Det är då vi tillsammans sätter en kravprofil och tidplan. För oss är det personliga mötet oerhört viktigt. Det är ju då vi sätter oss in i just er verksamhet och unika förutsättningar. Det ger oss bästa möjliga förutsättningar för att hitta rätt kandidat.

2. Sökning

Det är nu detektivarbetet börjar. Med kravprofilen i ena handen och förstoringsglaset i den andra sätter vi igång att söka efter lämpliga kandidater. Alla som själva försökt sig på en rekrytering vet hur svårt det kan vara att nå ut. Vår räckvidd är svårslagen – bor er drömkandidat i landet och betalar skatt så är oddsen bra att vi kan hitta honom eller henne. Till vår hjälp har vi LinkedIn, Facebook, välfyllda CV-databasar och givetvis vårt stora nätverk. Vi annonserar även vitt och brett i de medier som passar bäst för just din rekrytering.

3. Urval & intervjuer

Vi väljer ut de mest intressanta kandidaterna för en första omgång intervjuer. Antalet varierar men det rör sig oftast om 10-15 personer. Det är här alla år av rekryteringar kommer till sin rätt. Utmaningen är att hitta de som har störst potentialen och inte bara det längsta CV:t – något som tyvärr övervärderas av allt för många rekryterare och chefer. Branschkunskap är en fin bonus, men anställer ni någon som är smart och motiverad så kommer de snabbt lära sig det som krävs. Under intervjuerna har vi en löpande dialog med dig som uppdragsgivare. 

4. Val av slutkandidat

Efter den första vändan utvärderar vi resultaten och presenterar de 3-4 lämpligaste kandidaterna för dig. De sökande tas in för en andra omgång intervjuer där även du är med. Efter att ha träffat alla kandidater väljer vi tillsammans ut den / de som går vidare till den sista fasen. Här intervjuar vi tidigare chefer och medarbetare, genomför personlighetstester och talar med referenser. Till sist återstår bara det slutgiltiga valet. Vem är bäst? Vem ska du välja?

5. Introduktion & uppföljning

Vi vet att intentionen är god när det kommer till varje nyanställd medarbetare. Men det blir inte alltid som man har tänkt. En bra introduktion skapar trivsel och gör att den nya medarbetaren presterar bättre. Vi ger råd och vägledning för att din nya medarbetare ska få en så bra start som möjligt. Efter några månader kontaktar vi både den nyanställde och dig som kund för att se att alla är nöjda.

Boka 15 minuters kostnadsfri rådgivning om rekrytering

Riktigt värde, helt utan motkrav – tala med en expert om er nästa rekrytering.

eller ring oss på 08-411 60 80

Hur går vi vidare?

Vi träffas gärna för att berätta hur vi hjälper er hitta rätt kandidater. Helt utan motkrav. Fyll bara i dina uppgifter så hör vi av oss och bokar ett möte.