En beprövad process som fungerar, gång på gång

En lyckad rekrytering består ju av lika delar erfarenhet, räckvidd och hårt arbete. Ta del av en beprövad process som hjälp oss genom 1.021 lyckade rekryteringar.

1. Första mötet – vi träffas och sätter en kravprofil

Vilka är ni och vem är det ni söker? För att komma igång snabbt är vi pålästa och förberedda vid vårt första möte. Du avgör om vi träffas hos er, på vårt kontor eller via videosamtal. Det är då vi tillsammans sätter en kravprofil och tidplan. Det personliga mötet är oerhört viktigt. Det är ju då ni sätter oss in i just er verksamhet och unika förutsättningar.

2. Sökning – jakten på drömkandidaten

Det är nu detektivarbetet börjar. Med kravprofilen i ena handen och förstoringsglaset i den andra sätter vi igång att söka efter lämpliga kandidater. Alla som har gjort en en rekrytering vet hur svårt det kan vara att nå ut. Vår räckvidd är svårslagen – om er drömkandidat bor i landet och betalar skatt så är oddsen bra att vi kan hitta honom eller henne. Till vår hjälp har vi LinkedIn, Facebook, en välfylld CV-databas och givetvis vårt stora nätverk. Vi annonserar även vitt och brett i de medier som passar bäst för just din rekrytering.

3. Urval & intervjuer – den första sållningen

Vi väljer ut de mest intressanta kandidaterna för en första omgång intervjuer. Det är här alla våra år av rekryteringar kommer till sin rätt. Utmaningen är att hitta de som har störst potentialen och inte bara det längsta CV:t – något som tyvärr övervärderas av allt för många rekryterare och chefer. Branschkunskap är en fin bonus, men anställer ni någon som är smart och motiverad så kommer de snabbt lära sig det som krävs. Under intervjuerna har vi en löpande dialog med dig som uppdragsgivare. 

4. Välja slutkandidat – vem är bäst?

Efter den första vändan utvärderar vi resultaten och du får träffa de 3-4 lämpligaste kandidaterna för första gången. De sökande tas in för en andra omgång intervjuer där även du är med. Efter att ha träffat alla kandidater väljer vi tillsammans ut den / de som går vidare till den sista fasen. Här intervjuar vi tidigare chefer och medarbetare, genomför personlighetstester och talar med referenser. Till sist återstår bara det slutgiltiga valet. Vem är bäst? Vem ska du välja? Du får stöd, råd och vägledning av Rubinos rekryterare.

5. Introduktion & uppföljning

Vi vet att intentionen är god när det kommer till varje nyanställd medarbetare. Men det blir inte alltid som man har tänkt. En bra introduktion skapar trivsel och gör att den nya medarbetaren presterar bättre. Vi ger råd och vägledning för att din nya medarbetare ska få en så bra start som möjligt. Efter några månader kontaktar vi både den nyanställde och dig för att se att alla är nöjda.

Boka 15 minuters kostnadsfri rådgivning om rekrytering

Riktigt värde, helt utan motkrav – tala med en expert om er nästa rekrytering.

eller ring oss på 08-411 60 80

Hur går vi vidare?

Vi träffas gärna för att berätta hur vi hjälper er hitta rätt kandidater. Helt utan motkrav. Fyll bara i dina uppgifter så hör vi av oss och bokar ett möte.