Customer Success Manager till Wattif EV Sverige

Stockholm
Logo Wattif.png

Är du en självgående, serviceinriktad person med en passion för att skapa kundvärde och som vill vara en del av vår framgångsrika resa? Vill du arbeta för en grönare framtid genom att möjliggöra en problemfri laddningsinfrastruktur för elbilar? Wattif EV Sverige söker nu en driven och erfaren Customer Success Manager (CSM) för att förstärka vårt Operations team. Som en nyckelperson inom företaget kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa en exceptionell kundupplevelse och optimera användningen av våra laddpunkter.

Om oss

Wattif EV är en pionjär inom den elektriska fordonsbranschen med insikt och erfarenhet från sitt norska ursprung, där huvuddelen av all nybilsförsäljning är elbilar. De är fast beslutna att möta en förväntat exponentiell efterfrågan på laddningspunkter för elbilar genom att erbjuda nyckelfärdiga helhetslösningar med finansiering, drift, underhåll och lönsamhetsalternativ. Wattif är en dynamisk och innovativ organisation med huvudkontor i Bergen, Norge, och verksamheter i flera länder inklusive Storbritannien, Irland, Tyskland, Österrike och Norden. Läs mer om Wattif på: www.wattif.com

Om tjänsten

Som CSM rapporterar du till Operations Manager Sverige och är en viktig del av vårt Operations team. Din huvudsakliga uppgift är att optimera vår befintliga affär genom utveckla kundens upplevelse av våra tjänster och analysera befintlig affär. För detta arbetar du när de olika affärsenheterna inom Wattif-koncernen och vår Chief Commercial Officer (CCO). Du har även ett nära samarbete med vår Finanschef utifrån att säkerställa data.

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:

 

  • Genomföra analyser för att optimera produkter och tjänster samt lösa problem proaktivt
  • Skapa och följa upp Net Promotor Score-programmet för ständiga förbättringar av Wattif
  • Övervaka konkurrenter och deras påverkan på Wattif
  • Bygga starka, långsiktiga relationer med kunder genom proaktiv kommunikation och skräddarsydda lösningar
  • Förmedla kundens röst internt för att säkerställa att deras behov och mål tas på allvar
  • Hantera kundklagomål och problem professionellt och snabbt
  • Utveckla arbetssätt och strukturer för att förbättra kundupplevelsen
  • Ansvara för att onboarding-processen är smidig för nya och befintliga kunder
  • Delta i överlämning från Försäljning/Projekt till Drift

För att lyckas tror vi att du har:

 

  • Relevant utbildning för en analytisk och kundinriktad position, tex akademisk examen inom ekonomi eller teknik
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom relevant område
  • Erfarenhet av att arbeta med utveckling av befintliga kunder
  • Erfarenhet från liknande produkter eller elbolag är meriterande
  • Goda kunskaper inom ellära
  • Goda kunskaper inom office-paket, erfarenhet av Power BI och AMPECO är meriterade

Färdigheter:

  • Utmärkt kommunikations-, försäljnings- och kundserviceförmåga
  • Förmåga att utveckla och upprätthålla starka, positiva relationer
  • Kreativt tänkande och problemlösningsförmåga
  • Förmåga att arbeta under press och hantera stress
  • Ett analytiskt perspektiv, förmåga att tänka lateralt och identifiera möjligheter till förbättring
  • Välorganiserad med förmåga att hantera flera kunder och avtal samtidigt

Hos oss får du möjlighet att vara en del av ett växande och innovativt företag inom hållbar energi. Du får kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter. Resor förekommer regionalt och ibland internationellt, främst till vårt grannland Norge. Vårt kontor ligger i natursköna Saltsjöbaden i Stockholm.

I denna rekrytering samarbetar Wattif EV Sverige med Rubino Rekrytering. Har du några frågor kan du vända dig till ansvarig rekryteringskonsult Hanne Rubino, +46 739 015 911. Intervjuer sker löpande så skicka din ansökan så snart du kan.

Välkommen att bli en nyckelspelare hos Wattif EV och vara med och påverka framtidens eldrivna mobilitet!

one-stop-shop-1.jpg