Vi hjälper dig att rekrytera en ny Inköpsassistenti Stockholm, Göteborg och Malmö

Inköpsassistent är en roll inom ett företag där som rapporterar till en Inköpschef och arbetar med att säkerställa att sortiment, aktivitet och information vårdas i systemen enligt gällande tidsplaner.

Inköpsassistenterna arbetar operativt i en servicefunktion där de är behjälpliga med uppdatering, registrering och utskick av inköpsavtal till leverantörer.

Inköpsassistenter sköter kommunikationen med leverantörerna och tar fram underlag samt assisterar vid upphandling, förhandling och uppföljning. I rollen kan även strategiskt arbete ingå där de har ansvaret för att lägga prognoser, beräkna omsättningshastigheter samt ha en överblick över flödet.

 

Rubinos rekryteringsprocess

Kravprofil

Vilka är ni och vem är det ni söker? För att komma igång snabbt är vi pålästa och förberedda när vi träffas för första gången.

Sökning

Med kravprofilen som grund sätter vi igång att söka efter lämpliga kandidater. Till vår hjälp har vi LinkedIn, Facebook, välfyllda CV-databasar, annonsering och vårt stora nätverk.

Urval & intervjuer

Vi väljer ut de mest intressanta kandidaterna för en första omgång intervjuer. Under intervjuerna har vi en löpande dialog med dig som uppdragsgivare. 

Val av slutkandidat

Efter den första vändan utvärderar vi resultaten och presenterar de 3-4 lämpligaste kandidaterna för dig. Vi intervjuar tidigare chefer och medarbetare, genomför personlighetstester och talar med referenser.

Introduktion & uppföljning

En bra introduktion skapar trivsel och gör att er nya medarbetare presterar bättre. Vi ger råd och vägledning för att din nya medarbetare ska få en så bra start som möjligt.

Lär er rekrytera rätt

En lyckad rekrytering består av lika delar erfarenhet, räckvidd och hårt arbete. Boka 15 minuters kostnadsfri rådgivning för att få veta hur ni kan lyckas bättre.

Rubinos rekryteringsprocess

Behovsanalys / kravprofil för rekrytering

Vilka är ni och vem är det ni söker? För att komma igång snabbt är vi pålästa och förberedda när vi träffas för första gången. Vi tycker att det personliga mötet oerhört viktigt. Det är då vi sätter oss in i just er verksamhet och unika förutsättningar, vilket ger oss bästa möjliga förutsättningar för att hitta rätt kandidat. Resultatet av vårt möte är en kravprofil och en tidplan.

Sökning

Det är nu detektivarbetet börjar. Med kravprofilen i ena handen och förstoringsglaset i den andra sätter vi igång att söka efter lämpliga kandidater. Alla som själva försökt sig på en rekrytering vet hur svårt det kan vara att nå ut. Vår räckvidd är svårslagen – bor er drömkandidat i landet och betalar skatt så är oddsen bra att vi kan hitta honom eller henne. Till vår hjälp har vi LinkedIn, Facebook, välfyllda CV-databasar och givetvis vårt stora nätverk. Vi annonserar även vitt och brett i de medier som passar bäst för just din rekrytering.

Urval & intervjuer

Vi väljer ut de mest intressanta kandidaterna för en första omgång intervjuer. Antalet varierar men det rör sig oftast om 10-15 personer. Det är här alla år av rekryteringar kommer till sin rätt. Utmaningen är att hitta de som har störst potentialen och inte bara det längsta CV:t – något som tyvärr övervärderas av allt för många rekryterare och chefer. Branschkunskap är en fin bonus, men anställer ni någon som är smart och motiverad så kommer de snabbt lära sig det som krävs. Under intervjuerna har vi en löpande dialog med dig som uppdragsgivare. 

Val av slutkandidat

Efter den första vändan utvärderar vi resultaten och presenterar de 3-4 lämpligaste kandidaterna för dig. De sökande tas in för en andra omgång intervjuer där även du är med. Efter att ha träffat alla kandidater väljer vi tillsammans ut den / de som går vidare till den sista fasen. Här intervjuar vi tidigare chefer och medarbetare, genomför personlighetstester och talar med referenser. Till sist återstår bara det slutgiltiga valet. Vem är bäst? Vem ska du välja?

Introduktion & uppföljning

Vi vet att intentionen är god när det kommer till varje nyanställd medarbetare. Men det blir inte alltid som man har tänkt. En bra introduktion skapar trivsel och gör att er nya medarbetare presterar bättre. Vi ger råd och vägledning för att din nya medarbetare ska få en så bra start som möjligt. Efter några månader gör vi en uppföljning för att se att alla är nöjda.

Lär er rekrytera rätt

En lyckad rekrytering består av lika delar erfarenhet, räckvidd och hårt arbete. Vår beprövad process har hjälp oss genom 1.021 lyckade rekryteringar. Boka 15 minuters kostnadsfri rådgivning för att få veta hur ni kan lyckas bättre med rekrytering.

Inköpsassistent jobb – Rekrytering av inköpsassistenter till företag i hela Sverige

Genom flera års erfarenhet har vi på Rubino Rekrytering säkerställt vad som utmärker en bra inköpsassistent. Det betyder att vi snabbt kan erbjuda företag rätt person för jobbet.

Samtliga inköpsassistenter vi rekryterar är professionella, strukturerade och drivna som person. De har tidigare erfarenheter inom inköp eller orderadministration, alternativt en högskoleutbildning inom inköp eller liknande.

De har även erfarenheter och goda kunskaper av Excel, SAP och engelska språkkunskaper.

Övriga ansvarsområden kan vara att:

  • Arbeta operationellt i inköpsprocessen mot budget
  • Stötta inköparna i inköpsfrågor
  • Samarbeta med produktchefer
  • Upprätthålla leverantörskontakt
  • Hantera och säkerställa produkt och artikeladministration
  • Ansvara för digital arkivering och registrering
  • Medverka vid löpande effektivisering av operativa processer
  • Bidra med allt övrigt inom administration

Inköpsassistent lön – Rätt förutsättningar för både anställd och arbetsgivare

Det kan vara problematiskt för båda parter att sätta rätt löneanspråk. Vi hjälper er i processen att den anställde får en marknadsmässig lön och arbetsgivaren kan sätta rätt krav med vår erfarenhet som grund från liknande rekryteringar.

Rubino Rekrytering ställer alltid upp för er i behov av en Inköpsassistent. Vi rekryterar även övrig personal på alla nivåer inom sälj, marknad och ekonomi som efterfrågas.

Idag har Rubino sitt huvudkontor i Stockholm och finns även i Göteborg och Malmö.

Välkommen till Rubino Rekrytering! Vi är bäst på säljrekrytering i Sverige och vi hjälper er att hitta rätt Inköpsassistent.

Jag vill komma igång med min rekrytering nu

Hör av dig till oss så återkommer vi inom 2 timmar

Främsta styrkan hos Rubino Rekrytering är leveransen. Detta bygger mycket på att de har en väldigt bra kandidatbank eller bra kontaktnät och att det finns en stor lyhördhet och förståelse.

Thomas Holm, Country Manager, Renault Nordic AB

Rubino Rekrytering stämmer av hur det har gått och om vi tycker att allt känns bra. Om inte tar de samtalet med kandidaten och reder ut vad som brustit och därefter görs en ny återkoppling. De tar med andra ord ansvar för hela rekryteringsprocessen och är även ett stort stöd efteråt.

Madeleine Björk, HR-chef, Ensto

Vi har varit väldigt överens om vilka kandidater som är de bästa. Det har varit jättebra rekryteringar.

Clas Ljungqvist, Commercial Director, Santander Consumer Bank

Låt oss sköta er nästa rekrytering

Fyll i formuläret så återkommer vi med ett prisförslag.

eller ring oss på 08-411 60 80

Hur går vi vidare?

Vi träffas gärna för att berätta hur vi hjälper er hitta rätt kandidater. Helt utan motkrav. Fyll bara i dina uppgifter så hör vi av oss och bokar ett möte.