Vi hjälper dig att rekrytera en ny Marknadsanalytikeri Stockholm, Göteborg och Malmö

Marknadsanalytiker är en viktig roll inom ett företag då dina analyser kommer ligga till grund för såväl operativa som strategiska beslut.

Stor vikt läggs på marknadsanalytikers förmåga att omvandla komplex statistisk data till konkreta insikter. I rollen innebär det även att ta hand om många interna kontakter samt att ha förmågan att bygga nätverk med relevanta externa partners.

Rubinos rekryteringsprocess

Kravprofil

Vem söker du? För att säkerställa att vi kommer igång snabbt är vi väl pålästa och förberedda då vi första gången besöker ditt företag.

Sökning

Med kravprofilen och företagskulturen som utgångspunkt söker vi efter lämpliga kandidater för den aktuella tjänsten.

Intervjuer

Intressanta kandidater för tjänsten kallas till intervju. Under denna fas sker en löpande återkoppling till dig som uppdragsgivare.

Urval & Intervjuer

Efter att vi föreslagit de lämpligaste kandidaterna, och vi tillsammans gjort ett urval, är det dags för er att träffas öga mot öga för första gången.

Val av slutkandidat

Vem är bäst? Vem ska du välja? Nu är valet ditt men självklart stöttar vi dig hela vägen.

Introduktion

Vi vet att intentionen är god när det kommer till varje nyanställd medarbetare. Men det blir inte alltid som man har tänkt.

Uppföljning

Efter slutfört rekryteringsuppdrag håller vi kontakt genom löpande avstämningar för att säkerställa att alla parter är nöjda genom vår rekryteringsprocess.

Rubinos rekryteringsprocess

Behovsanalys / kravprofil för rekrytering

Vem söker du? För att säkerställa att vi kommer igång snabbt är vi väl pålästa och förberedda då vi första gången besöker ditt företag och tillsammans upprättar en kravprofil och tidplan. För oss är det personliga mötet viktigt då det ökar förståelsen om ditt företag och ditt företags behov och marknad.

Sökning

Med kravprofilen och företagskulturen som utgångspunkt söker vi efter lämpliga kandidater för den aktuella tjänsten. Annonsering sker i för uppdraget lämpliga medier plus interna och externa CV-databaser. Utöver själva hantverket är vår erfarenhet, målinriktning och fingertoppskänsla avgörande.

Intervjuer

Intressanta kandidater för tjänsten kallas till intervju. Under denna fas sker en löpande återkoppling till dig som uppdragsgivare… Vi utvärderar resultaten och presenterar de lämpligaste kandidaterna för dig.

Urval & Intervjuer

Efter att vi föreslagit de lämpligaste kandidaterna, och vi tillsammans gjort ett urval, är det dags för er att träffas öga mot öga för första gången.

Val av slutkandidat

Vem är bäst? Vem ska du välja? Nu är valet ditt men självklart stöttar vi dig hela vägen. Efter intervjuer med medarbetare och kandidater, tester och referenser samt gemensamma diskussioner kommer oftast beslutet naturligt.

Introduktion

Vi vet att intentionen är god när det kommer till varje nyanställd medarbetare. Men det blir inte alltid som man har tänkt. En bra introduktion skapar trivsel och gör att den nya medarbetaren presterar bättre. Vi ger dig alltid råd och vägledning för att din nya medarbetare ska få en så bra start som möjligt.

Uppföljning

Efter slutfört rekryteringsuppdrag håller vi kontakt genom löpande avstämningar för att säkerställa att alla parter är nöjda genom vår rekryteringsprocess.

Marknadsanalytiker lön, ansvarsområden och arbetsuppgifter

För rätt person kan en unik och spännande tjänst erbjudas med en bra lön. Lönen kan variera kraftigt beroende på efterfrågan, utbildningsnivå och yrkeserfarenhet.

Marknadsanalytikers arbetsuppgifter kan innebära att du:

  • Analyserar marknaden, målgrupper, behov och kundnöjdhet
  • Identifierar potential för ökat och förändrat köpbehov
  • Rekommenderar produkt- och/eller tjänstförändringar
  • Tar fram prognoser och effektuträkningsmodeller
  • Har nära samarbete med marknadsförare och affärsutvecklare

Det kan vara problematiskt för bägge parter att sätta rätt löneanspråk. Med hjälp av vår grund från liknande rekryteringar hjälper vi er i processen.Vi ser till att den anställde får en marknadsmässig lön och att arbetsgivaren kan sätta rätt krav.

Jag vill komma igång med min rekrytering nu

Hör av dig till oss så återkommer vi inom 2 timmar

Marknadsanalytiker utbildning, erfarenhet och meriter

För att lyckas i rollen som marknadanalytiker är det viktigt att du har utbildning och erfarenheter från ekonomi, statistik, logistik eller annat analysarbete; där du

  • har utbildning inom marknadsföring och/eller företagsekonomi
  • har relevant arbetslivserfarenhet inom marknadsföring, kommunikation eller media
  • behärskar svenska och engelska skriftligt och muntligt
  • har mycket goda erfarenheter i MS Office
  • har kunskap i Google Analytics, Tableau och PSS

Marknadsanalytiskt ansvar är en förmåga, och att hitta rätt analytiker är en konst

För att trivas i rollen som marknadsanalytiker är alla våra kandidater analytiska, nyfikna, kreativa, lösningsorienterade och strukturerade. De är lagspelare och är vana att hantera stora mängder data och behärskar relevanta analysverktyg. Vidare är de positiva, professionella, engagerada, kommunikativa och trivs att arbeta både med detaljer samt med ett helhetsperspektiv.

Som marknadsanalytiker via Rubino Rekrytering förväntas alla analytiker ha förmågan att arbeta både operativt och strategiskt. Som analytiker har de vanan att identifiera nya affärsmöjligheter och erbjudanden i nära samarbeten med ditt företags affärsområden.

Välkommen till Rubino, vi finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Rubino Rekrytering finns alltid där för företag som behöver hitta rätt person i sin rekrytering av en Marknadsanalytiker.

Vi använder främst Rubinos Rekrytering till specialistrekryteringar när vi söker någon för en tjänst som kräver en viss typ av bakgrund eller personlighet. Då är det ovärderligt med Rubinos långa erfarenhet och kontaktyta men även mycket bra referenskollar.

Thomas Holm, Country Manager, Renault Nordic AB

Rubino Rekrytering stämmer av hur det har gått och om vi tycker att allt känns bra. Om inte tar de samtalet med kandidaten och reder ut vad som brustit och därefter görs en ny återkoppling. De tar med andra ord ansvar för hela rekryteringsprocessen och är även ett stort stöd efteråt.

Madeleine Björk, HR-chef, Ensto

Det som Harry Rubino är väldigt duktig på är att han med sin erfarenhet och kompetens från bilmarknaden själv förstår vilken kravprofil vi är ute efter på ett enkelt sätt, vilket rekryteringsfirmor som inte är verksamma inom branschen är så lyhörda för.

Clas Ljungqvist, Commercial Director, Santander Consumer Bank

Hur mycket kostar en rekrytering?

Hör av dig till oss så återkommer vi inom 2 timmar.

Har du frågor om din nästa rekrytering?

Vill du veta mer om hur vi kan stärka din organisation?
Hör av dig till oss så återkommer vi inom 2 timmar.

Affärsförfrågan