Marknadsanalytiker utbildning, erfarenhet och meriter
För att lyckas i rollen som marknadanalytiker är det viktigt att du har utbildning och erfarenheter från ekonomi, statistik, logistik eller annat analysarbete; där du
- har utbildning inom marknadsföring och/eller företagsekonomi
- har relevant arbetslivserfarenhet inom marknadsföring, kommunikation eller media
- behärskar svenska och engelska skriftligt och muntligt
- har mycket goda erfarenheter i MS Office
- har kunskap i Google Analytics, Tableau och PSS
Marknadsanalytiskt ansvar är en förmåga, och att hitta rätt analytiker är en konst
För att trivas i rollen som marknadsanalytiker är alla våra kandidater analytiska, nyfikna, kreativa, lösningsorienterade och strukturerade. De är lagspelare och är vana att hantera stora mängder data och behärskar relevanta analysverktyg. Vidare är de positiva, professionella, engagerada, kommunikativa och trivs att arbeta både med detaljer samt med ett helhetsperspektiv.
Som marknadsanalytiker via Rubino Rekrytering förväntas alla analytiker ha förmågan att arbeta både operativt och strategiskt. Som analytiker har de vanan att identifiera nya affärsmöjligheter och erbjudanden i nära samarbeten med ditt företags affärsområden.
Välkommen till Rubino, vi finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Rubino Rekrytering finns alltid där för företag som behöver hitta rätt person i sin rekrytering av en Marknadsanalytiker.