Vi hjälper dig att rekrytera en ny
Inköpsassistent
I Stockholm, Göteborg och Malmö

Inköpsassistent är en roll inom ett företag där som rapporterar till en Inköpschef och arbetar med att säkerställa att sortiment, aktivitet och information vårdas i systemen enligt gällande tidsplaner. Inköpsassistenterna arbetar operativt i en servicefunktion där de är behjälpliga med uppdatering, registrering och utskick av inköpsavtal till leverantörer.

Vid rekrytering av inköpsassistenter är det viktigt att hitta kandidater som kan hantera kommunikationen med leverantörer, ta fram underlag och bistå vid upphandlingar, förhandlingar och uppföljning. Inköpsassistenter har ofta en strategisk roll där de ansvarar för att lägga prognoser, beräkna omsättningshastigheter och ha en övergripande överblick över varuflödet.

Inköpsassistent jobb – Rekrytering av inköpsassistent till företag i hela Sverige

Genom flera års erfarenhet har vi på Rubino Rekrytering säkerställt vad som utmärker en bra inköpsassistent. Det betyder att vi snabbt kan erbjuda företag rätt person för jobbet.

Samtliga inköpsassistenter vi rekryterar är professionella, strukturerade och drivna som person. De har tidigare erfarenheter inom inköp eller orderadministration, alternativt en högskoleutbildning inom inköp eller liknande.

De har även erfarenheter och goda kunskaper av Excel, SAP och engelska språkkunskaper.

Övriga ansvarsområden kan vara att:

  • Arbeta operationellt i inköpsprocessen mot budget
  • Stötta inköparna i inköpsfrågor
  • Samarbeta med produktchefer
  • Upprätthålla leverantörskontakt
  • Hantera och säkerställa produkt och artikeladministration
  • Ansvara för digital arkivering och registrering
  • Medverka vid löpande effektivisering av operativa processer
  • Bidra med allt övrigt inom administration

Läs mer om arbetet som inköpsassistent här.

Inköpsassistent lön – Rätt förutsättningar för både anställd och arbetsgivare

Det kan vara problematiskt för båda parter att sätta rätt löneanspråk. Vi hjälper er i processen att den anställde får en marknadsmässig lön och arbetsgivaren kan sätta rätt krav med vår erfarenhet som grund från liknande rekryteringar.

Rubino Rekrytering ställer alltid upp för er i behov av en Inköpsassistent. Vi rekryterar även övrig personal på alla nivåer inom sälj, marknad och ekonomi som efterfrågas.

Idag har Rubino sitt huvudkontor i Stockholm och finns även i Göteborg och Malmö.

Välkommen till Rubino Rekrytering! Vi är bäst på säljrekrytering i Sverige och vi hjälper er att hitta rätt Inköpsassistent.

Jag vill komma igång med min rekrytering nu

Fyll i formuläret så återkommer vi till dig inom kort!

Rekryteringsprocess

Varje uppdrag är unikt, men vi har en beprövad process som fungerar

Vi är ödmjuka inför vårt uppdrag och förstår att rekrytering kan vara en utmaning för alla inblandade parter. Därför strävar vi efter att skapa en positiv, trygg och vänlig upplevelse för både kunder och kandidater genom att vara lyhörda och transparenta under hela processen.

Ensto
Rekrytering redovisningsassistent